Home > Concerten, Persoonlijk > Crammerock door de ogen van de kleinste – Stekene – 4 september 2010

Crammerock door de ogen van de kleinste – Stekene – 4 september 2010

Op zaterdag werd mij gevraagd om The Sheila Divine te interviewen. Samen met jongste dochter Lobke begaf ik me dus naar Stekene. Wat u hieronder leest is haar kijk op de dag (zij het lichtjes geredigeerd). Aan Dog Eat Dog wou ze geen woorden vuil maken en The Sheila Divine was ook haar ding niet, hoewel ze aandacht meeluisterde bij het interview.

Toen ik aankwam speelde Harvey Quinnt Black Pearl. Daarna had hij al gedaan maar voor ons was Crammerock nog maar net begonnen.

The Van Jets waren letterlijk en figuurlijk muziek in mijn oren. Het openingsnummer was een van hun bekendste: Flowers In The Sand. Het publiek was duidelijk door het dolle heen . Ik dacht: “Iedereen thuis is jaloers want ik zie The Van Jets live en de anderen hebben hen nog nooit gezien, hihi!” Na het liedje People Come On kwam uit het publiek een pakje naar boven, wat uiteindelijk de belgische vlag bleek te zijn. Een bevestiging dat de beste bands uit België komen.

De volgende naam op ons lijstje was Flip Kowlier. Zijn opkomst was onvergetelijk: in rapperstenue en in een vlag gewikkeld.Hij begon te zingen en ook de muziek begon maar… waar was de band? Het was een tape! Valsspelers! Maar even later verscheen de band dan toch. Vooral een gouwe ouwe als Bjistje In Min Uoft viel bij mij in de smaak.De achtergrondzangeressen deden het niet slecht! Een belangrijk detail was dat alle nummers een reggaejasje hadden gekregen. Eens iets anders, nietwaar?

Voor Das Pop liep de tent al vol nog voor de groep begonnen was. Dat belooft! Bent Van Looy kwam op en honderden meisjes begonnen te gillen. Das Pop was blijkbaar ook hier niet onbekend. Hun eerste liedje was Underground en werd uit volle borst meegezongen! En bij Fool For Love ben zelfs ik begonnen mee zingen!

Absynthe Minded was ongetwijfeld één van de grote pronkstukken van die avond . Ze hebben vooral bekende en naar mijn mening ook de beste liedjes gespeeld. Liedjes als Moodswing Baby waar iedereen aandachtig naar zat te luisteren.Of Envoi waarbij iedereen zich wilde laten horen.

Het was een fantastische dag.

  1. 14 september 2010 om 6:36 pm

    En wat vond jij van The Sheila Divine? 😉

    • muziekfriek
      14 september 2010 om 8:16 pm

      Eerlijk gezegd heb ik het allemaal van te ver gezien om er een eerlijk oordeel over te kunnen vellen. Bovendien was The Sheila Divine nooit echt mijn ding, ook al vond ik de singles altijd wel leuk. Uiteindelijk was Lobke te moe om de hele rit uit te zitten en zijn we vertrokken.

  2. Sanne
    15 september 2010 om 11:31 am

    Die zus van mij kan toch ook een stukske schrijven.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

