Home > Persoonlijk > Kans

Kans

Nog niet zo lang geleden viel dit in de virtuele brievenbus. En eerlijk gezegd: het heeft behoorlijk gekriebeld. Maar er waren toch heel wat redenen om het uiteindelijk niet te doen.

Er waren praktische redenen. Hoe zit het met vervoer? Hoe zou het loon zijn? Hoe zit het met de werktijden? Enzovoort.

Er waren gevoelsmatige redenen. Wil ik deze job, die op bepaalde vlakken toch veel voldoening geeft, hiervoor opgeven? Heb ik wel zin om mij (nog maar eens) te integreren in een nieuwe werkomgeving? Wil ik van mijn hobby wel mijn werk maken? Enzovoort.

Het antwoord op deze reeksen vragen zou dan nog “Ja” mogen zijn. Er waren ook nog muzikale redenen. Hoewel het behoorlijk wat voldoening moet geven om te schrijven voor 900.000 potentiële lezers, zou ik mij ongetwijfeld moeten beperken tot de grootste gemene deler.

En precies dat is wat mij het meeste zou storen. De kans dat ik naar kleine groepjes, genre Emanuel And The Fear zou kunnen gaan met het doel om daar ook effectief een artikel of wat dan ook aan te kunnen wijden, lijkt mij behoorlijk klein. En precies dat is waaraan ik het meeste plezier beleef: het ontdekken van zo’n pareltjes die misschien volgend jaar furore gaan maken, maar evengoed in het grote moeras dat vergetelheid heet kunnen wegzinken. Dus blijf ik mijn reportages, recensies en dergelijke gewoon maar publiceren bij daMusic, waar dergelijke dingen bovendien ook nog eens gelezen worden. Of tenminste, dat hoop ik.

En toch kriebelt het nog steeds. Misschien laat ik hier wel een unieke kans schieten…

Categorieën:Persoonlijk Tags: ,
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

